perjantai 25. joulukuuta 2015

Minun jouluni



                                                         
                                                           
Hyvät joulut teille jokaiselle!


Koska tein postauksen viime joulustani, ajattelin tehdä myös tästä joulusta, vaikka samalla kaavalla mentiin tänäkin vuonna.

Mä olen sitä mieltä, että aattona pitää herätä aikaisin, joten heräsin kahdeksalta. Aamu meni katsoessa perinteisiä lastenohjelmia ja juodessa glögiä.

Mun iskä ja pikkuveli nukkui melkein  puoleen päivään, joten olin yksin hereillä siihen asti. Mä päätin yllättää ne tekemälllä puuron, vaikka edellis päivänä olin vannottanut että en varmasti tee mitään puuroa. Nimittäin, aina kun olen tehnyt jotakin, on se jäänyt syömättä. Perusteluna: "No ku en mä raatti...." Yllättävää oli se että puuro kuitenkin meni kokonaan.

Yhden maissa mun kummi (=iskän veli) ja isovanhemmat tuli meille ja sitten me lähdettiin hautuumaalle. Hautuumaakierroksen jälkeen mentiin yhdessä syömään isovanhemmille.

Ruoka oli hyvää ja yllätyin itsekin siitä, että en nirsoillut sen suhteen yhtä paljon kuin edellis vuosina.  Mun osaltani possu jäi kyllä lautaselle.



Tässä kuva vain katetusta pöydästä. En viitsinyt ruokaillessa alkaa kuvaamaan. 



          Myös tämän vuoden kunniamaininta menee näille herkuille: viinirypäleille ja juustoille.
          Taivaallista.


Kun oltiin syöty, teki jokainen omiaan. Annettiin ruuan laskeutua. Mäi istuin olkkarissa ja kuuntelin jouluradiota. Tästä jonkun ajan päästä avattiin lahjat. En aio sen kummemmin lahjojani esitellä - ellei sitä joku erikseen pyydä. Mä nimittäin koen sen vähän hölmöksi, ne lahjat kun ei olejoulun tärkein asia. Tykkään kuitenkin tosi paljon kaikista lahjoistani ja olen niistä kiitollinen. Enemmän kiitollinen olen läheisisyäni, joiden kanssa sain viettää joulun. ♥






Kissaa taisi lahjat kiinnostaa enemmän kun mua. Se haisteli paketteja vaikka kuinka kauan,
mutta kun se  huomasi että oon ottamassa kuvaa, se kiinnostui kuusesta.

Lahjojen avaamisen jälkeen juotiin kahvit ja katsottiin tietenkin Joulupukki ja noitarumpu. Sitten mentiin saunaan.

Kotona me oltiin kahdeksalta. Olin päättänyt katsoa elokuvan Jouluntarina, kun en ole ikinä nähnyt sitä kokonaan. No, nytpä olen. Ihana leffa! :)

Ja sitten illalla olin vain koneella. Nukkumaan taisin käydä joskus kolmen jälkeen....

Tänä vuonna mulla ei ollut yhtään joulufiilistä, mikä saatttaa johtua tuosta kamalasta illmastakin.. Tuntui siltä, kuin joulu oltaisi väkisin tehty tyyliin syksyn keskelle. Mä vaan odotan, että tää jouluhumu hiipuisi ja alkaisi arki. Kun mikään ei ees oo auki, kun kaikki lomailee... Noh, ehkä ensi jouluna sitten. :)

Ja hei, saa toki kommentoida, että miten teidän joulut meni?


8 kommenttia:

  1. Onpa ihanan viininpunainen sävy täällä blogissa ja niin ihana nimi että hymyilyttää! :) Kivalta kuulostaa sun joulu ja sun tekstiä on mukava lukea. Itse tykkään kuvista, joten ne voisi olla suurempia minusta, mutta sekin on makuasia :)

    http://m-stay-fresh.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista ja mukavasta palautteesta :) Ja siis pakko myöntää, että muakin häiritsee tuo mun kuvieni koko.. Yritin kyllä suurentaa niitä, mutta niistä tuli jotenkin suttuisen näköisiä.. Tiedä sitten että mikä meni vikaan. Ehkä mä opin joskus :D

      Poista
    2. En tiiä miten sä teet, mutta mä teen niin, että pienennän kuvat 800px leveiksi Paintilla ja lataan Picasan nettialbumin kautta blogiin ja laitan siitä tekstiä kirjoittaessa kuvaa klikkaamalla 'alkuperäinen koko' :)

      Poista
    3. Hei kiitti vinkistä! Pitää kokeilla :)

      Poista
  2. Kivalta kuulostaa sun joulu :)
    Mun joulu meni ihan kivasti samalla tavalla kuin aina ennenkin. Lunta olisi tosiaan saanut olla, mutta eipähän ainakaan satanut vettä ja aurinkokin paistoi ainakin täällä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perinteiset joulut on kivoja! :)

      Ja ehkä sitä luntakin vielä saadaan...

      Poista
  3. Tosi kiva postaus ja kuvat sopi hyvin!:)
    Mun joulu oli kanssa kiva, perinteinen perhejoulu:)

    http://mywayjenna.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Meilläkin koira oli hirveen kiinnostunut paketeista ja varsinkin niiden paketoinnista! Se innostui ihan vallan lahjanarusta, haha :D

    http://riikkamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista